loading...
صالحین شهرک سادات
سید ابوالفضل موسوی بازدید : 12 جمعه 04 مهر 1393 نظرات (0)

از رفتن به ایران برای تعطیلات کوتاه‌مدت بگویید؟ مثل این که به تازگی از ایران بازگشته‌اید.

بله، چند روز آزاد بودم و تصمیم گرفتم تا به ایران بروم تا خانواده‌ام را شگفت‌زده کنم. مادرم وقتی مرا دید از خوشحالی گریه می‌کرد. آنها از دیدنم خیلی خوشحال شدند. در حال حاضر پس از این تعطیلات کوتاه‌مدت به هلند بازگشتم تا بتوانم تیمم را همراهی کنم.

فصل گذشته بازی‌های خوبی در نایمخن داشتید و سپس در جام‌جهانی به میدان رفتید. وقتی به تیم خود برگشتید بازیکنان جدیدی به تیم‌تان اضافه شده بودند. نظرتان درباره این شرایط چیست؟

بله، تغییرهای زیادی در تیم ما صورت گرفت. بازیکنان جدید زیادی به تیم ما اضافه شدند. فکر می‌کنم توانستیم بازیکنان خوبی را در زمان نقل‌و‌انتقالات تابستانی به خدمت بگیریم. به نظر من تیم خیلی خوبی داریم که توانایی خیلی بالایی دارد. علاوه بر آن صمیمیت و رفاقت خوبی بین بازیکنان تیم وجود دارد و این قطعا باعث پیشرفت تیم می‌شود. همه بازیکنان نایمخن انگیزه زیادی دارند تا بتوانند در این فصل تیم را به لیگ برتر هلند برسانند.

نظرتان درباره جام‌جهانی 2014 که پشت سر گذاشتید چیست؟

قبل از جام‌جهانی فصل بسیار طاقت‌فرسایی را با نایمخن پشت سر گذاشتم، سپس همراه تیم ملی ایران آماده حضور در جام‌جهانی شدیم و تمرینات خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم که خیلی از من انرژی گرفت. ما در جام‌جهانی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم به دنیا نشان دهیم ایران از فوتبال خوبی برخوردار است. معتقدم که تیم ملی ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد که کیفیت بالایی دارند و در جام‌جهانی نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند. همه ایرانی‌ها از عملکرد تیم ملی‌شان در جام‌جهانی احساس غرور می‌کنند. به نظرم در جام‌جهانی فوتبال خوبی بازی کردیم و توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

شما از بازیکنان جدید فوتبال ایران هستید. درست است؟

بله! من از بازیکنان جدید فوتبال ایران هستم که در حال حاضر نماینده کشورم در هلند هستم. نسل جدید بازیکنان فوتبال در ایران بسیار خوب و تکنیکی هستند و از نظم بالایی در فوتبال برخوردارند. مطمئنم که بازیکنان جوان ایرانی در آینده پیشرفت بیشتری می‌کنند؛ چرا که ظرفیت بالایی دارند. فکر می‌کنم انتقالم به فوتبال هلند سرآغازی باشد برای بیشتر بازیکنان جوان ایرانی که تلاش کنند به تیم‌های اروپایی بروند. خوشحالم که می‌توانم الگویی برای دیگر بازیکنان جوان ایرانی باشم.

آیا توانایی پشت سر گذاشتن این فشارهای روانی را دارید؟

بله! خیلی‌ها بعضی مواقع من را استعداد بزرگی خطاب می‌کنند. این تنها انگیزه‌ام را بالا می‌برد و اعتماد به نفسم برای موفقیت‌های بیشتر افزایش پیدا می‌کند. می‌خواهم همیشه با بازی‌های خوبم بتوانم هواداران و مردم ایران را شاد کنم.

بزرگ‌ترین تفاوت فوتبال هلند و ایران چیست؟

در ایران بازیکنان از لحاظ فردی تکنیک بالایی دارند ولی از لحاظ تاکتیک تیمی در سطح پایینی هستند و نمی‌توانند فوتبال تیمی منظمی به نمایش بگذارند. اینجا در هلند یاد گرفتم که تکنیکم را در خدمت تیم قرار دهم؛ چرا که تاکتیک تیمی مهم‌تر از تکنیک فردی است.

فصل اولی که به هلند آمدید برای بازیکن جدیدی چون شما طبیعتا سخت بود. فصل اول حضورت در نایمخن را چطور ارزیابی می‌کنی؟

فصل اول حضورم در نایمخن سخت و دشوار بود. متأسفانه در خیلی از بازی‌ها شکست خوردیم و روند منفی را پشت سر گذاشتیم. ابتدای فصل فوتبال هلند، برایم خیلی سخت گذشت؛ چرا که فکر می‌کردم نمی‌توانم در ترکیب تیم به میدان بروم و خودم را نشان دهم. در خیلی از بازی‌ها دقایق کمی به میدان می‌رفتم و نمی‌توانستم خودم را نشان دهم. خوشبختانه هواداران از من حمایت کردند و پشت من ایستادند و من هم رفته‌رفته به ترکیب نایمخن اضافه شدم و توانستم خودم را نشان دهم. پیشرفت خیلی خوبی در نایمخن داشتم. البته سقوط به دسته پایین‌تر این اتفاقات خوب را برای من تلخ کرد.

پس از آن توانستید با گلزنی‌های پی‌درپی به ترکیب اصلی نایمخن برسید. نظرتان درباره گلزنی‌ در نیم‌فصل دوم فوتبال هلند چیست؟

از گلزنی برای تیمم خیلی خوشحالم. هر چند این گل‌ها نتوانست نایمخن را در لیگ هلند نگه دارد ولی از این که توانستم اعتماد مربی را به خود جلب کنم و باعث خوشحالی هواداران تیمم شوم، خیلی خوشحال شدم. به دنبال گلزنی و بالا بردن تعداد گل‌هایم نیستم. تنها به موفقیت تیم فکر می‌کنم و می‌خواهم برای تیمم مهم باشم. چه بتوانم پاس گل بدهم و چه گلزنی کنم، برایم فرقی نمی‌کند.

رابطه شما و رود برود، سرمربی تیم نایمخن چطور است؟

رابطه خیلی خوبی با رود برود و بقیه اعضای کادرفنی دارم. خیلی با آنها مشورت می‌کنم تا بتوانم بهتر شوم. ما در نایمخن اتحاد خوبی با هم داریم. بازیکنان نایمخن مسئولیت‌پذیری بالایی دارند و همه در خدمت تیم هستند تا تیم بتواند پیشرفت کند. مربیان نایمخن انگیزه خوبی به من می‌دهند. باید از آنها تشکر کنم. از زمانی که به هلند آمدم برخورد خیلی خوبی با من داشتند و این برایم خیلی مهم بود. در حال حاضر تمام اعضای تیم یک هدف واحد دارند و آن هم صعود به لیگ برتر هلند است. می‌خواهیم با قدرت خودمان را به لیگ برتر برسانیم و بتوانیم بازی‌های خوبی در لیگ هلند از خود به نمایش بگذاریم.

هدف نهایی شما در فوتبال چیست؟

هدف کوتاه مدت من قهرمانی با ایران در جام ملت‌های آسیا و صعود به بازی‌های المپیک 2016 است. هدف نهایی من این است که نشان دهم کشوری مثل ایران هم می‌تواند در فوتبال حرفی برای گفتن داشته باشد. می‌خواهم الهام‌بخش بچه‌ها در ایران باشم که مثل بچه‌های اروپایی در یک فضای پیشرفته باشگاهی رشد نمی‌کنند و باشگاه‌هایشان امکانات زیادی ندارند.

آینده شما در نایمخن چطور خواهد بود؟

نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی برایم رخ می‌دهد. صبور خواهم بود و منتظر می‌مانم تا ببینم آینده من چگونه رقم خواهد خورد. می‌خواهم همه چیزم را برای نایمخن بگذارم و تلاش کنم تا با این تیم عملکرد خوبی داشته باشم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به نام الله با سلام و صلوات بر محمد وآل محمد اینجانب سید ابوالفضل موسوی ‍مسئول حلقه شجره طیبه ی صالحین استان مازندران شهرستان بابل هستم در این وبلاگ قصد دارم کارهایی ک در حلقه ی محل خودمون(شهرک سادات محله) انجام میدیم و مطلب تربیتی-فرهنگی-ورزشی-سیاسی رو بذارم تو وبلاگ اسم حلقه ی ما شهید نیازی می باشد لذا خواهشمند است با نظرات و پیشنهادات خود این بنده ی حقیر را یاری کنید .. یا حق
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 203
  • بازدید کلی : 7,688
  • کدهای اختصاصی